PENSAR EN BLOG?

images

Els bloguers o webloggers són els qui elaboren els blogs. Per tant, ja em considero una bloguera, per haver-ne creat un i compartir-lo amb tots vosaltres mentre realitzem l’assignatura d’Escriptures hipertextuals. Formo part d’aquest grup de blogaires que compartirem, opinarem i escriurem cadascú al company que li pertoqui per reflexionar sobre els temes que anem penjant. Per ser un bon bloguer es requereix pràctica i curiositat, només em sento una aspirant.

Tot i que sóc de la generació del guix i el paper sóc conscient de l’impacte de les tecnologies digitals que a ple segle XXI revolucionen la cultura. Una de les que ha adquirit més protagonisme probablement és el format digital del blog. El blog com a eina interactiva és obert i ens permet participar i contribuir amb altres iniciatives, no hi ha un missatge definitiu, es poden aportar idees diferents en relació amb la dinàmica de la polèmica.

Una de les preguntes més fàcils de fer és: Són hipertextos els blogs? El profesor Joan Campàs en el seu llibre L’hipertext assenyala que potser el gènere més innovador que fa un ús més complet de l’hipertext és el weblog, es a dir el blog. No només s’ha fet famòs sinó que ha modificat completament l’univers digital en una manera de fer arribar a la gent molts continguts de manera atractiva.

La tecnologia avança ràpidament i l’aplicació dels blogs no és una excepció, existeixen des de finals de la dècada de 1990, primer eren com filtres d’Internet que es configuraven per compartir informació per la xarxa amb algun comentari propi, però són molts que comparteixen i intercanvien impressions sobre temes d’interès. Això també ha fet modificar les pautes de comportament del consumidor i per tant, les empreses fan servir els blogs com una nova eina de comunicació empresarial dins l’estratègia de màrqueting de les organitzacions.

Passejant per la xarxa en busca d’opinions i comentaris de blogs mitjançant enllaços hipertextuals, per tal de cercar més informació, sempre queden espais oberts i es pot arribar a crear un sentiment de confusió quan es llegeix. El lector o bé el bloger ha de ser actiu per submergir-se entre els links, jugar pels laberints, desfer i tornar a construir, cosa que em ve al cap una altra pregunta: Es aquesta la màgia de l’hipertext?

Aquest gran fenòmen en plena ebullició i més competitiu ben segur que aviat tindrà nous competidors, doncs la tecnologia avança i les plataformes també. I, per concloure recullo la idea del professor Campàs quan diu en el seu llibre, abans comentat, en el prefaci a les Investigacions filosòfiques, Wittgenstein reflexionava sobre la dificultat amb l’escriptura convencional en no permetre plasmar-hi la seva manera de pensar. L’escriptura electrònica també ens ha de fer reflexionar.

2 pensaments sobre “PENSAR EN BLOG?

  1. Tengo que reconocer que eres mucho más optimista que yo. Yo no me considero una blogger. Sí, ahora tengo un blog (parafraseando a Benjamin podemos decir que “hoy en día, apenas existe un europeo o norteamericano medio que no haya publicado en un sitio u otro comentarios sobre su trabajo, tribulaciones, investigaciones, etc.”, siempre que tenga acceso a un ordenador y un módem) pero eso no me convierte automáticamente en una blogger. Tengo claro que yo nunca he tenido intención de crear un blog y que la creación de éste se debe únicamente a una asignatura, así que en junio mi “experiencia bloguera” llegará a su fin.

    Liked by 1 person

Deixa un comentari